Demontaż deski rozdzielczej we Fiacie Stilo nie należy do najtrudniejszych czynności. W dzisiejszym poradniku opiszemy jak można w prosty sposób go przeprowadzić z zachowaniem odpowiedniej kolejności.
Demontaż deski rozdzielczej najlepiej jest rozpocząć od strony pasażera, jednak zanim to rozpoczniemy musimy rozłączyć klemy od akumulatora. Delikatnie podważamy stacyjkę poduszki powietrznej pasażera, rozłączając jej wtyczkę. Gdy ją wyjmiemy zobaczymy wkręt, który będziemy musieli wykręcić. Wówczas dostaniemy się do mocowań schowka, otwieramy go i odkręcamy wszystkie wkręty dostępne po prawej stronie. Jeżeli wszystko wykonamy prawidłowo to prawa część konsoli powinna się ruszać.
W dalszej kolejności wyjmujemy uszczelkę drzwi i poruszając bocznym panelem wysuwamy go z zaczepów. Następnie musimy wymontować panel klimatyzacji, a w tym celu będziemy musieli zapewnić sobie dostęp do śruby, która schowana jest za obudową schowka. Gdy ją znajdziemy, odkręcamy śrubę wraz z wszystkimi pozostałymi wkrętami. Teraz pozostało nam jedynie poluzować środkowy tunel i odkręcić dwie śruby znajdujące się za nawiewami dla pasażerów siedzących z tyłu, a następnie dwie kolejne śruby ulokowane po bokach. Gdy wszystko zrobimy prawidłowo to tylna część powinna się swobodnie unosić.
Naszym kolejnym zadaniem będzie znalezienie zaślepki gumowej w miejscu, gdzie jest podłokietnik. W tym samym miejscu powinna być również śruba, którą także wykręcamy. Wówczas zostaną nam do odkręcenia wyłącznie dwie śruby, które znajdują się pod gumą od uchwytów od napojów. Odkręcamy je i zabieramy się za demontaż górnego schowka, a naszym oczom powinna ukazać się poduszka powietrza pasażera.
Dolny schowek na szczęście nie wymaga całkowitego demontażu. Wyjmujemy zatem radio i przechodzimy do odkręcenia śrub panelu klimatyzacji. Tu będziemy mieli do odkręcenia kilka śrub: dwóch przy drążku zmiany biegów, czterech po bokach i jedną na górze. Zadbajmy również o odkręcenie ramki montażowej radia, która również trzyma się na wkrętach.
Gdy wszystko mamy gotowe to otwieramy klapę bezpieczników i odkręcamy cztery śruby. Zdejmujemy uszczelkę drzwi i demontujemy całą boczną część (podobnie jak po drugiej stronie). Teraz pozostał nam już demontaż panelu z przyciskiem MODE, za którym ukryte są kolejne dwa wkręty. Odkręcamy trzy śruby od licznika trzymające Airbag, zdejmujemy go i odłączamy wtyczki. Zdejmujemy koło kierownicy i odkręcamy dwie śruby trzymające górną osłonę kolumny. Gdy uda nam się ją wyjąć to wykręcamy dwa wkręty trzymające licznik. Odpinamy od niego kable i rozłączamy trzy wtyczki – od climatronica, świateł awaryjnych oraz poduszki powietrznej pasażera. Teraz zostało nam wyłącznie odkręcenie wszystkich widocznych jedenastu śrubek, którymi przykręcona jest sama deska rozdzielcza i gotowe.
Samochód: Fiat Stilo