Włoski koncern czeka świetlana przyszłość?

Nowa gama modelowa w połączeniu ze zwiększeniem planów sprzedaży – tak wyglądają plany koncernu Fiat-Chrysler na najbliższe lata. Czy uda się to zrealizować?

Alfa-Romeo-4CGdy zakończono cały proces przejęcia Chryslera przez Fiata, włoski koncern zamierza skoncentrować się na udoskonaleniu poszczególnych marek. Nieoficjalnie mówi się o stworzeniu całkowicie nowej gamy modeli w przypadku dwóch marek – Alfy Romeo oraz Maserati. Działanie to umożliwi poszerzenie sprzedaży zarówno na włoskim terytorium, jak i poza granicami Włoch.

Kilka miesięcy temu prezes obecnej spółki Fiat-Chrysler – Sergio Marchionne przyznał, że w związku ze spadkiem popytu na samochody na terenie Europy jego firma ma zamiar w najbliższym czasie skoncentrować się na innych kontynentach, a takie działanie umożliwi realny wzrost sprzedaży. Marchionne dodał również, że wszystkie fabryki Fiata zostały specjalnie unowocześnione, aby spełniać najbardziej rygorystyczne normy i wymagania, a oprócz tego mają gwarantować najwyższą jakość tworzonych produktów. Wydaje się zatem, że Fiat będzie podążał za strategią rynku w Wielkiej Brytanii, który na co dzień eksportuje 80% oferowanych towarów.

Problemem w odpowiedniej promocji samochodów Alfa Romeo oraz Maserati może tkwić wyłącznie w pieniądzach. Według analityków Fiat ma 20 miliardów euro wolnych środków, ale cały czas 30 miliardów euro długu. O tym jak potoczy się najbliższa przyszłość włoskiej marki przekonamy się zapewne już w maju podczas konferencji prasowej szefa koncernu – Sergio Marchionne.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *