FiatBlog.pl

Fiat Ducato

Fiat Ducato – samochód dostawczy skonstruowany przez Fiata oraz koncern PSA – właściciela marek Peugeot i Citroen. Samochód w trzech generacjach produkowany jest od 1981 roku.

Fiat Ducato I (1981– 1994)

Pierwsza generacja Fiata Ducato została zaprezentowana w 1981 roku i w niezmienionej wersji produkowana była do roku 1990, gdy auto przeszło facelifting. Wersja poliftingowa produkowana była przez cztery lata. Fiat Ducato I to jeden z pierwszych samochodów dostawczych wyposażonych w przedni napęd. Auto dostępne było w czterech wariantach ładowności. Stworzono również alternatywny, skrócony model – Fiata Talento.

Fiat Ducato II (1994 – 2006)

Fiat Ducato II został zaprezentowany wraz z Peugeotem Boxerem i Citroenem Jumperem w 1994 podczas Salonu Samochodów Użytkowych w Genewie. Już rok później wszystkie trzy bliźniacze modele zostały wybrane dostawczymi samochodami roku. W Ducato zastosowano przedni napęd z silnikiem umieszczonym poprzecznie i nadwoziem samonośnym. Z przodu zdecydowano się na kolumny McPhersona, a z tyłu na belkę poprzeczną, co usztywnia samochód. W 2000 roku zainicjowano produkcję w Brazylii.

W lutym 2002 roku Fiat Ducato II, Peugeot Boxer oraz Citroen Jumper przeszły facelifting. Wprowadzono wersję z napędem na cztery koła, znacznie zmieniono wygląd zewnętrzny auta oraz odświeżono gamę silników jednocześnie oferując silniki zasilane gazem CNG oraz LPG.

W połowie 2007 roku rozpoczęto produkcję drugiej generacji Fiata Ducato w Jełabudze w Rosji. Od 2010 roku produkcję tę przeniesiono do Władywostoku. Jedną z podstawowych zalet Fiata Ducato II były szerokie możliwości dostosowania pojazdu do indywidualnych potrzeb. Tylko w odmianie furgon można było wybierać spośród pięciu wariantów pojemnościowych, trzech rozstawów osi, trzech wysokości wnętrza, trzech różnych dopuszczalnych mas całkowitych oraz trzech maksymalnych ładowności.

Fiat Ducato III (2006 – )

Trzecia generacja Fiata Ducato została wprowadzona na rynek w 2006 roku. W tym samym czasie zaprezentowano drugie generacje Citroena Jumpera i Peugeota Boxera. Wnętrze najnowszego Ducato było projektowane specjalnie pod kątem funkcjonalności, choć w opinii wielu przypomina nie jeden samochód osobowy. Co ciekawe, przy produkcji Ducato całkowicie zrezygnowano z napędu przy pomocy benzyny oferując wyłącznie silniki wysokoprężne. Obecnie Fiata Ducato III można dostać wraz z czterema silnikami diesla – 2.0 JTD (115 KM), 2.2 JTD (100 KM), 2.3 JTD (120, 130 lub 150 KM) oraz 3.0 JTD (157 lub 177 KM). W 2009 roku wprowadzono trzylitrowy silnik o mocy 136 KM, zaprojektowany pod zasilanie gazem CNG. Model zasilany w ten sposób posiadał specjalny, awaryjny zbiornik na benzynę o pojemności 15 litrów.

W 2011 roku zaprezentowano odświeżoną wersję Fiata Ducato. Co prawda zmian stylistycznych można tu na próżno szukać – wprowadzono jedynie światła do jazdy dziennej LED, ale zdecydowano się zmodernizować silniki, które zaczęły spełniać normy Euro5. Podobnie jak w przeciągu całej historii modelu Ducato tak samo i w najnowszej wersji produkowanej od 2011 roku we włoskich zakładach Sevel największym atutem pojazdu jest szeroka możliwość konfiguracyjna. Biorąc pod uwagę wszystkie wersje silnikowe, rozstawu osi, pakowności oraz nadwozia możliwy jest wybór spośród przeszło 2000 różnych odmian Fiata Ducato III.

Fiat Ducato – opinie

Fiat Ducato to jeden z najpopularniejszych samochodów w swoim segmencie. Model ten jest chętnie kupowany przez klientów z całego świata, a w ich opinii wyróżnia się przede wszystkim funkcjonalnością, niezawodnością oraz bogatymi możliwościami dostosowania pojazdu do własnych potrzeb. Opinie o Fiacie Ducato są raczej pozytywne, o czym najlepiej świadczą wyniki jego wyniki sprzedażowe. Sporym atutem jest również niewygórowana cena części zamiennych do niemal każdego modelu Fiata – również do Ducato.

Exit mobile version