FiatBlog.pl

Fiat Cinquecento

Fiat Cinquecento – miejski samochód osobowy produkowany w polskiej fabryce Fiata w Tychach w latach 1991 – 1998.

Fiat Cinquecento (1991– 1998)

Fiat Cinquecento (z włoskiego – „Fiat Pięćset”) jest następcą niezwykle popularnego w Polsce Fiata 126p. Światowa premiera samochodu miała miejsce w 1991 roku w Rzymie, a w Polsce auto pojawiło się zaledwie tydzień później. Świadczyło to wówczas o znaczeniu polskiego rynku motoryzacyjnego dla Włochów. Tuż po zmianach systemu politycznego Polacy poszukiwali tanich, małych i oszczędnych samochodów, które zaspokoiłyby ich potrzeby. Alternatywą miał być właśnie Fiat Cinquecento.

Samochód ten był banalnie stworzony od strony technicznej. W połączeniu z prostą, a zarazem przestronną bryłą wydawało się, że auto musi odnieść sukces. Fiat Cinquecento mierzy 3227 mm długości, a rozstaw osi to aż 2200 mm. Niestety, auto nie oferuje bogatej przestrzeni bagażowej, która wynosi zaledwie 170 litrów, jednak po złożeniu tylnej kanapy wzrasta do 810 litrów. Auto jest niezwykle wąskie i o ile jego niewielkie gabaryty przydatne są przy parkowaniu w wąskich uliczkach, o tyle nie ułatwia to komfortowego podróżowania, a dwaj dorośli mężczyźni, o słusznych posturach siedzący na dwóch przednich fotelach mogą w Cinquecencie wyglądać co najmniej komicznie.

Fiata Cinquecento na rynku wtórnym można nabyć wraz z jedną z trzech dostępnych jednostek napędowych. Na samym początku klienci do wyboru otrzymali dwa silniki o pojemności 700 i 900 centymetrów sześciennych. Niedługo po premierze zademonstrowano sportową odmianę, którą nazwano Cinquecento Sporting. Samochód ten posiadał silnik o pojemności 1108 ccm. Spalanie w zależności od preferencji kierowców wynosi od 5,5 do 8 litrów / 100 km.

Fiat Cinquecento – opinie

Fiat Cinquecento to doskonały samochód dla osób, które potrzebują auta do podróżowania z punktu A do punktu B. Miejska propozycja Fiata wydaje się być idealnym odpowiednikiem auta służącego na dojazdy do pracy. Niewielka przestrzeń bagażowa sprawia, że Cinquecentem może być ciężko o dalekie wyjazdy, ale niewielkie poziomy spalania czynią auto oszczędnym, nawet w mieście. Zdecydowanie lepiej jest wybrać mocniejszy silnik o pojemności 900 ccm, który jest znacznie dynamiczniejszy od słabszej wersji.

Exit mobile version